maandag 27 oktober 2014

Back to my roots



Ova (hallo) lieve mensen fawaka? (hoe gaat 't?)

Gister zijn wij niet meer wezen zwemmen want net toen wij weg wilden gaan kregen wij een heerlijke tropische regenbui over ons heen. Wat trouwens ook genoeg afkoeling gaf. De regenbui duurde maar 10 minuten maar in die 10 minuten tijd stond de halve straat wel blank.. zoveel water kwam er naar beneden. Later op de avond hebben Daan en ik mijn nicht en haar dochter mee uit eten genomen en zijn we bij de pizza hut wezen eten. En het was een heerlijke pizza haha. Toen we thuis kwamen zaten we bomvol en zijn eigenlijk vrijwel gelijk naar bed gegaan daarna. 

Vandaag zijn we voor het eerst met z'n 2e op pad gegaan, wij waren wel klaar met het thuis zitten! Mijn moeder had allemaal adressen opgeschreven waar zij vroeger heeft gewoond en op school heeft gezeten. Dus vanmorgen bij het ontbijt heb ik alles opgezocht en een route uitgestippeld om een paar van die plekken te gaan bekijken.
Wij zijn als eerst naar de St. Elisabeth school geweest, dat is een basisschool waar mijn moeder vroeger heeft opgezeten. het was erg leuk om te zien maar helaas konden wij het terrein niet op. Tegenover de school staat de St. Petrus kathedraal, die hebben wij ook bezocht. Helaas konden wij hier ook niet in omdat je netjes gekleed moet zijn en wij liepen gewoon in onze korte broeken. 
Daan en ik wilden ook graag de palmentuin bekijken en die zit toevallig in de buurt van die school en kerk. Dus wij daar naar toe lopen & toen wij aankwamen zagen wij een prachtige tuin vol met palmbomen die echt super groot waren. Wij een rondje gelopen en heel veel foto's maken & toen zijn wij weer doorgegaan omdat we aardig wat wilden zien.  
Na de palmentuin was onze volgende bezichtiging het oude huis van mijn moeder. We hadden op google maps gekeken hoelang het lopen zou zijn vanaf de palmentuin.. En er kwam uit 30 minuten. Dus wij dachten nou dat kunnen wij wel. wij lopen en lopen nou ik denk dat we uiteindelijk 1,5 onderweg zijn geweest in 34 graden en volop in de zon. De beloning was wel dat we in 1x het huis hebben gevonden. Mijn moeder dacht dat het inmiddels al wel gesloopt zou zijn, maar tot mijn verbazing stond het er nog. Nu moet je er ook niet veel van verwachten want 1x er tegen aanschoppen en het hele huis stort in elkaar.. Maar het voelt goed en vooral erg leuk waar mijn eigen moeder als klein meisje nog heeft gewoond en geleefd. 
Na onze wandeltocht zijn we in de taxi gestapt en weer lekker terug naar huis gereden.

Wat wij vanavond gaan doen weet ik nog niet, maar k hou jullie op de hoogte =)!

Met een zonnige groet, en tot morgen

xxx
ps, geniet van de foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten