zondag 28 december 2014

Feestdagen in Suriname & het einde.

Heey lieve lezers, 

Ik ben niet echt goed met mijn blog bij houden he?

Maar de afgelopen tijd is het echt heel druk geweest, niet alleen in de winkel maar ook met verjaardagen en feestdagen. Zo ik de verjaardag van Nancy en Jade gehad en natuurlijk 1e en 2e kerstdag en alle voorbereidingen. 
Voor de verjaardag van Jade zijn wij naar de Bioscoop geweest, ik wist niet wat ik er van tevoren van kon verwachten. Maar het was heel modern. Het was ook een leuke film ''dumber en dumber 2'' heette het volgens mij hahaha. 

Eigenlijk ben ik een beetje met gemengde gevoelens dit verhaal aan het schrijven.. want ik kijk terug op de maand december maar ik weet dat ik over 2 dagen alweer naar huis vlieg en dat ik woensdag weer thuis ben. Ik kan niet wachten om thuis te zijn maar achteraf gezien gaat de tijd zo snel en heb ik eigenlijk nog niet alles gezien wat ik wilde zien. 

Maar goed, voor kerst hadden wij best wel wat bestellingen die gemaakt moesten worden. nou niet echt per se Kerststukken maar wel bloemstukken waar een kersttintje aan vast moest zitten.  

Ik heb ook met mijn nichtje de kerstboom opgezet bij Nancy, wij waren echt een super team jade en ik want na een 15 min was de boom al versierd haha. Misschien komt het ook wel omdat we er snel van af wilde zijn. want we hebben het denk ik wel 5 dagen uitgesteld om de kerstboom op te tuigen. maar hij stond er op tijd voor kerst. 
  
Tussen de feestdagen door hebben we ook afscheid genomen van Lisa, die is namelijk 20 december weer terug naar huis gevlogen en heeft de kerstdagen thuis gevierd. dus waren i.p.v. 3 weet met z'n tweetjes Daan en ik. 

1e Kerstdag hebben wij op Saramacca gevierd bij de familie van Rita, Het was erg gezellig en ik voelde me ook echt welkom. We hebben heerlijk gegeten en geklets over van alles en nog wat. En we hebben zelfs cadeaus gekregen! Dus ook de kerstman heeft ons weten te vinden in Suriname. Nadat zijn Daan en ik doorgereden naar Nancy om daar nog even te zijn op 1e kerstdag. We zijn alleen niet lang gebleven omdat we best wel moe waren. 

2e kerstdag hebben wij bij Tante Christa ( Oma van de zonen van Rita)  gevierd. Daar was het ook erg gezellig en hebben wederom lekker gegeten. 

Daan en ik wilde al heel lang iets kopen voor Mandy (Dochter van Rita) en wij wisten dat zij heel graag vogeltjes wilde hebben. Dus zijn Daan en ik op 2e kerstdag naar de dierenwinkel gegaan en hebben 2 blauwe grasparkieten gekocht een mannetje en een vrouwtje genaamd Daan en Robin haha. Zodat Mandy ons nooit meer kan vergeten. Ze gaat nu een groot hok maken voor de vogels zodat ze redelijk vrij kunnen blijven vliegen en alles. Ze was er echt heel blij mee en moest zelf een paar tranen verbergen. Ze vond dit echt een super cadeau, altijd leuk om te horen natuurlijk!

Maar kortom ik heb hele leuke feestdagen gehad hier in Suriname. 

Over 2 dagen vlieg ik dus weer terug naar huis en dan staan mijn lieve vriend en mama op mij te wachten. I'm so happy!!
Maar het betekend ook dat er een einde komt aan dit mooie avontuur. Ik ben echt heel blij dat ik dit heb gedaan. En ik kan het eigenlijk iedereen wel aanraden om te doen als je zo een kans krijgt. Je leert jezelf heel goed kennen & als je even van huis bent heb je tijd om alles op een rijtje te zetten en te bedenken hoe goed wij het in Nederland hebben. Welke mensen nou echt heel veel voor je betekenen en wat je aan je zelf hebt en wat je allemaal leert. Je komt met beide benen weer op de grond en zo kan ik wel door blijven gaan.


Ook in het bloemen vak heb ik veel mogen leren, andere technieken, omgaan om met heel weinig toch iets heel moois en groots te maken en heel creatief te kunnen denken. Om leren gaan met andere wensen van de klanten die wij in Nederland niet kennen. 


Ik ben iedereen heel erg dankbaar!
& daarmee is er een einde gekomen ook aan mijn blog. 
misschien dat ik in Nederland nog een kort verhaal schrijf hoe de laatste 2 dagen hier zijn verlopen. 

xxxxx

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten