woensdag 19 november 2014

Dubbel

Heey !

Vandaag is het echt heel rustig in de winkel. Zo rustig zelfs dat ik mijn blog nu in de winkel aan het schrijven ben. Gister is de auto stuk gegaan. Waardoor Daan langer op de zaak bleef en eigenlijk al het werk voor vandaag al had gemaakt. Niet dat dat veel was, namelijk maar 3 boeketten. 

Net hebben wij nog wel even 2 bestellingen binnen gekregen, maar die zijn nu alweer de de deur uit en bezorgd. Vandaag zal er dus niet heel veel spannends gebeuren. 

Nog 42 daagjes en dan zet ik alweer voet op Nederlandse bodem. Aan de ene kant gaat de tijd super snel maar aan de andere kant zit ik hier al x maanden voor mijn gevoel. Het is soms een beetje dubbel strijdig. Ik mis mijn ouders, vriend en mijn vrienden best wel een beetje. Maar aan de andere kant vind ik het nog steeds een super leuke ervaring & vooral sinds we begonnen zijn met stage lopen gaan de weken toch best wel snel.. Ik bedoel het is vandaag al woensdag 4 days to go en de nieuwe week begint alweer. We moeten deze week ook weer langs de vreemdelingendienst hier in Suriname want de geldigheid van ons Visum verloopt, dus moeten wij een nieuwe stempel halen. Ben benieuwd hoe lang we daar zullen wachten haha. Het is echt zo in Suriname moet je niet op de tijd leven. Alles komt op zijn gangetje. Net zoals voor ons 3, eten zit er echt niet in hoor tussen 6 en 7 uur. zeg maar gerust dat wij pas om half 9/ 9 uur gaan eten. & als je met iemand om 8 uur hebt afgesproken dan is het echt niet erg als je pas om 5 voor 8 van huis gaat, je bent er toch wel eerder als die persoon. 

Ik denk ook wanneer ik terug kom in Nederland dat ik denk van wow wat gaat alles hier snel zeg, want je moet je hier wel aanpassen aan de gewoontes en het rustige aan doen, want anders heb je alleen je zelf ermee.. 

Gisteren stelde ik mezelf de vraag wat ik als eerste ga doen als ik weer thuis ben, en wat zal het eerste zijn wat ik ga eten haha! over het eten denk ik trouwens gewoon een boterham met kaas en een goed glas koude melk!! 
Grietjebie
En wat het eerste is wat ik ga doen, daar ben ik nog niet uit.. dat zijn zoveel dingen. Natuurlijk mijn vriend knuffelen en mijn ouders, maar wat daarna? ik wil heel graag het pasgeboren zusje van mijn vriend zien genaamd Julia. Het is zo een schatje en zo een mooi meisje om te zien. Ik kan niet wachten om haar in het echt te ontmoeten. & hopelijk zie ik al mijn vrienden 's avonds met oud en nieuw. Ik weet wel dat 31 december een hele drukke dag voor mij gaat worden. & 1 januari ben ik helemaal gesloopt. Maar pff dat is nog ver weg en daar moet ik eigenlijk nog allemaal niet aan denken. 
Eerst nog even 6 weken genieten hier in Suriname van de hoge temperaturen, namelijk rond de 30 graden en de strak blauwe luchten. De leuke gekleurde vogels die grappige geluidjes maken & nog heel veel dingen bekijken en opzoeken. 

Het is nog steeds een geweldige ervaring en dit neem ik voor de rest van mijn leven mee. 

xxxx 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten