dinsdag 25 november 2014

Onafhankelijkheidsdag

Ova lieve lezers,

39 jaar geleden op 25 november 1975 is Suriname onafhankelijk geworden. En dat vieren zij elk jaar en vandaag is de dag!! Alle winkels, gebouwen en scholen zijn dicht en iedereen is vrij om feest te vieren. Dit jaar wordt het gevierd in Lelydorp dat ligt op ongeveer op een half uur rijden van Paramaribo af. Gister was ik toevallig in Lelydorp om er een bestelling weg te brengen en toen was het al ongelooflijk druk. Al allemaal mensen op straat met bbq's  en muziek & een gigantische lange file van mensen die er naar toe gingen. Iedereen hier in Suriname kijkt uit naar deze dag.

Ik moet wel zeggen dat het gister wel een beetje gek voelde om er door heen te lopen. Ze vieren natuurlijk hun onafhankelijkheid, dat ze af zijn van Nederland. En ja hoor daar liep ik dan gister als enige Nederlandse persoon dat ik kon zien er door heen.. haha! Ook toen wij terug gingen naar huis en we zaten in de auto hoorde ik hier en daar voorbij komen hmm meisje je bent zo blank wat doe je hier? Maar vandaag is het echte feest en daar komen ook heel wat Nederlanders op af heb ik gehoord. Dus het is niet zo dat je daar dan raar wordt aangekeken of iets. Lisa is er vandaag trouwens naar toe met een kennis van haar. 
En Daan is weg met zijn moeder, en die komen rond 12 uur vanmiddag hier heen bij Rita thuis en dan gaan we daarna iets leuks doen met z'n 3e en haar vanavond terug brengen naar het vliegveld!

Huh Daan zijn moeder denken jullie? Jaa!! Daan zijn buurvrouw is Stewardess bij KLM en die had zaterdag een vlucht naar Suriname. Dus als verassing is Daan zijn moeder mee gekomen. Daan is zondag de jungle in gegaan met zijn moeder en de KLM crew en is gister avond weer terug gekomen en zijn moeder vertrekt vanavond weer naar Nederland. Super leuk natuurlijk echt een leuke verassing. Ik ben super blij voor hem, haha en stiekem hoop ik dat iemand ook zo een verassing voor mij doet! want ik mis iedereen wel een beetje in het koude kikkerlandje. 

Nja hier begint het ook op Nederland te lijken zoveel regent het nu, het is alleen met een tropisch tintje.  

Zaterdag zijn wij nog wat wezen drinken bij 't vat & gister waren Daan en Lisa allebei vrij van werk omdat ze uitstapjes hadden. Dus gister heb ik alleen met Rita in de winkel gestaan en later kwam Mandy. Uiteindelijk was ik om 9 uur 's avonds thuis want toen was eindelijk alles bezorgd. Vandaag dus lekker genieten van mijn vrije dag en kijken hoe de dag loopt. 

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten